SsangYong Korando – recenzia

SsangYong Korando. Menej známa Kórejská automobilka SsangYong je ako Xiaomi medzi telefónmi. Mnohý z Vás si povedia, že také auto nie je nič dobré. Pravdou je ale opak a úplne prvé stretnutie s Korandom vo mne zanechalo pozitívny dojem. Nehovoriac o tom, že v teste bezpečnosti Euro NCAP získalo plných 5 hviezdičiek.

https://www.youtube.com/watch?v=Z4vTKiBcG40

Radí sa medzi stredne veľké SUV a so svojou dĺžkou takmer 4,5 metra, chce konkurovať najpredávanejším koncernovým značkám ako Hyundai Tuscon či Škoda Karoq. V teste sa pozrieme na Korando vo výbave Premium, ktorého cena je bez mála 26500€, čo naozaj nie je veľa vzhľadom na to, čo všetko ponúka.

Jednou z hlavných predností Koranda je jeho dizajn. Testovaná verzia na prvý pohľad zaujme veľkými 18“ pneumatikami, ktore Korandu vizuálne pasujú a môže sa tak pochváliť mottom -kolesá robia auto. Nie je to však jediná dominanta dizajnu. Celkový dojem totiž dotvára na každom kúsku svojej karosérie.

Vpredu nájdeme automatické LED svetlá prepojené dizajnovou chrómovou lištou s logom uprostred, ktoré fungujú na princípe zrkadlovej paraboly – svietivosť v tme teda nie je bohviečo. To isté platí aj o diaľkových svetlách, ktoré síce sú automatické, no vždy treba túto funkciu po naštartovaní ručne zapnúť. Hmlové svetlomety niektorými detailmi pripomínajú Volkswagen Tiguan.

Korando zaujme aj množstvom prelisov a rôznych ostrých línií, ktoré sú takmer všade. Vzadu sú skvelo spracované dizajnové svetlá, ktorým taktiež nechýba chrómová prepojovacia lišta, ktorá robí Korando oveľa širším. Na imitáciu výfukov sme si už zvykli aj pri iných automobilkách. Vyšší podvozok a ochranné plasty pôsobia sebavedomo a na streche sa nachádzajú solídne upevnené pozdĺžne lyžiny, na ktoré sa bude určite pripevňovať aj truhla. Pri plnom obsadení Koranda sa zíde – kufor totiž nepatrí medzi rekordérov, ale po vybratí dvojitej medzipodlahy vie mať slušných 550 litrov. Poteší aj automatické otváranie, ktoré však nefunguje na gesto pohybu pod zadným nárazníkom, takže tašky s nákupom treba tak či tak položiť a vytiahnuť kľúč.

Odporúčaný článok:  Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 - Radikálne iný ako predchodca

Perličkou celého automobilu v tomto prípade je vyšperkovaný interiér. SsangYong už v základnej výbave ponúka mnoho, čo by mohlo bežného vodiča uspokojiť. Vo výbave Premium je však toho naozaj veľa a pri dlhých cestách vás interiér skutočne rozmaznáva.

Na interiéri je však vidno prácu ľudí, ktorí chodia po medzinárodných autosalónoch zbierať inšpiráciu. V tomto prípade je to kombinácia Peugeotu a znovu Volkswagenu. Aktívna bezpečnosť je na vysokej úrovni a s európskou konkurenciou si spokojne môže podať ruky. Multimédiá sú veľmi slušne vybavené a poteší, že SsangYong nezaostáva spracovaním detailov, napojením rôznych materiálov a ani kvalitou povrchov. V niektorých prípadoch sa zdá, akoby Kórejci chceli ukázať, aké všetky povrchy vedia vyrobiť. Veľký dôraz kládli na bižutériu na jednotlivé tlačidlá a ovládače.

Výplne dverí a plasty na dverách sú väčšinou tvrdé, také lacnejšie, nemožno však povedať, že by to vyzeralo lacno. Palubová doska kombinuje moderné prvky a klasiku. Stále tu zostávajú zachované tlačidlá na ovládanie ventilácie a základných funkcií. Napriek šiestim reproduktorom je zvuk veľmi podpriemerný.

Na dekorácií SsangYong nešetril. Najviac vám do očí udrie podsvietenie, ktoré ponúka nie len množstvo farieb na výber, ale má aj 3D efekt, čo myslím, čo som ešte u žiadnej automobilky nevidel. Pochvalu si zaslúžia aj jednotlivé ovládače. Chod páčiek pod volantom, umiestnenie voličov a žiadny z gombíkov nemá vôľu ani nevydáva pazvuky. Kožené plne elektronicky nastaviteľné sedačky sú veľmi pohodlné. Ako býva zvykom, v lete sú veľmi horúce a v zime zas studené. Na to tu však výrobca ponúka vyhrievanie a ventiláciu sedadiel. Vyhrievanie sa ušlo aj volantu. Vzadu je priestor na nohy dosť veľkorysí vzhľadom na triedu do ktorej sa Korando zaraďuje. Nad hlavou je to o niečo menej priestranné, dizajnéri tomu na šťastie dopomohli vyhĺbením tejto časti. Je to kvôli tomu, že Korando je stavané o niečo nižšie a snaží sa tváriť športovejšie. Keďže automobilka rúbe vysoko, mohlo tu byť aj vyhrievanie zadný sedadiel, čo síce v ponuke je, paradoxne nie však v najvyššej výbave, ale o stupeň nižšej. Vzadu napriek chýbajúcim USB vstupom na stredovom tuneli treba vyzdvihnúť zásuvku na 220V. Síce iba s výkonom 200Wattov, ale postačujúcim na nabitie notebooku alebo mobilných zariadení.

Odporúčaný článok:  SsangYong Tivoli Grand - čerešnička na trhu

SsangYong ponúka pre model Korando iba dva motory. Oba však pochádzajú z ich vlastného vývoja. Prvou voľbou je benzínová štvorvalcová 1.5ka e-XGi, alebo inak označená ako Turbo GDi s výkonom 120kW a druhou možnosťou je naftová 1.6ka e-XDi s výkonom 100kW. Krútiaci moment sa u oboch motorov líši v závislosti od prevodovky. Benzín s manuálom má 280Nm, s automatom o 20 menej a čo sa týka naftového motora, ten má s manuálom 300Nm a s automatom o 24Nm viac. Obe varianty si viete zaobstarať aj s pohonom 4×4. My sme testovali benzínovú 1.5ku s automatickou prevodovkou Aisin a pohonom iba predných kolies. Čo sa týka jazdných vlastností, podvozok je na veľmi vysokej úrovni. Nerovnosti na našich cestách sme si ani nevšimli.

Jazdný asistenti fungujú naozaj skvele. Módy riadenia tu máme 3. Normal, Šport a Winter. Prvé dva vám zrejme nemusím predstavovať. Režim Winter mi však doteraz vŕta hlavou. Mal by držať motor v nižších otáčkach, aby neprešmykovali kolesá. To sa mi však nepotvrdilo. Nevedel som sa dostaň ani zo zarosenej trávy v ktorej som takmer zapadol. Automatickú prevodovku Aisin som mal možnosť vyskúšať aj v iných značkách. Tam však fungovala oveľa lepšie. Mal som pocit, akoby sa automat nevedel rozhodnúť, aký prevodový stupeň zaradiť. Zrejme by to chcelo softvérovú aktualizáciu. Obrovským a nepochopiteľným mínusom je u mňa spotreba. Podľa WLTP by mala byť kombinovaná spotreba 8,9l na 100km. Aj napriek relatívne nízkej váhe 1550kg, som sa v tomto zimnom období ani na diaľnici nedostal pod 11 litrov. V meste mi ukazovalo spotrebu cez 12,5l. Nechcem vedieť, čo by si vypýtala verzia s pohonom 4×4. Samotný benzínový motor je inak príjemný, tichý a kultivovaný, s rýchlymi reakciami na akceleráciu a solídnou porciou dynamiky.

Odporúčaný článok:  Nový SsangYong Rexton už aj na Slovensku

Priestranná kabína nového SUV Korando je vyrobená z naozaj kvalitne pôsobiacich materiálov, ktoré vás spoľahlivo oddelia od okolitého ruchu. K unikátnosti interiéru prispievajú nie len pohodlné a skvelo navrhnuté ventilované sedadlá, ale aj ambientné osvetlenie modifikovateľné v 34och rôznych farbách. SsangYong Korando je veľmi bezpečný automobil. Systém pokročilých bezpečnostných technológií Deep Control sa približuje k cieľu dokonalej bezpečnosti. Benzínový turbomotor s pomerne vysokým krútiacim momentom už od nízkych otáčok zabezpečuje vynikajúcu akceleráciu pri rozjazde alebo predbiehaní. Chce to však trošku doladiť softvér a bude to dokonalé. SsangYong Korando ponúka skutočne veľa muziky za málo peňazí. Ak chcete niečo ušetriť a stále sa cítiť v aute plnom luxusnej výbavy, tak je toto voľba práve pre vás. Otázne však je, či to stojí za tú spotrebu s ktorou som sa stretol ja. Poslednou estetickou chybou je nedopasovanie niektorých častí karosérie. S tým sa ale stretneme aj u iných, oveľa drahších značiek.

Pre magazín AutoZineSK, vyrobil Michal Novotný studio.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →