SsangYong Rexton – Faceliftový kráľ SUV

Vlajková loď kórejskej automobilky, ktorá sa v roku 2019 navrátila na slovenský trh. Aj tak môžeme označiť obra, ktorým je SsangYong Rexton. Konkrétne jeho faceliftovaný variant, ktorou prešla generácia s označením Y400 predávaná od roku 2017. A treba povedať, že zmien rozhodne nebolo málo a Rexton môže byť v súčasnej konkurencii zaujímavou voľnou, aj z hľadiska ceny.

Na prvý pohľad zaujme jeho výrazný vzhľad podporujúci majestátnosť. Dalo by sa povedať, že na facelift sa šlo naozaj od podlahy a rozdiely voči staršej verzii, sú zrejmé na prvý pohľad. Testovaný SsangYong Rexton vynikne predovšetkým vďaka svojej obrovskej maske, s mohutnými chrómovými prvkami.

Chrómom sa nešetrilo ani po obvode, kde plynulo prechádza na vydarené, opäť inak riešené LED svetlá, ktoré sú v prepracovaných projektorových svetlometoch. Boli tiež upravené zadné svetlá a nový dizajn 18-palcových kolies. Testované 20-ky, sú stále v tmavom chrómovom prevedení…

Hlavnou prednosťou najväčšieho osobného SsangYongu však zostáva pohodlie posádky. Sedačky sú komfortné a výbava na najvyššej úrovni. Trochu zamrzia niektoré lacno pôsobiace obklady v imitácii hliníka alebo tvrdý povrch palubnej dosky, prípadne ľahko obmedzený priestor vzadu. Nie že by cestujúci na zadnej lavici nejako strácali, ale konkurencia vie byť aj veľkorysejšia.

Odporúčaný článok:  Peugeot 108 – malý hravý spoločník

Celkovo hrá vnútorné prostredie po osviežujúcej kúre na prestížnejšiu tóninu, kabína pôsobí bezpečne a veľmi pevne. Jednu z mála noviniek predstavuje upravený štvorramenný volant. Tlačidlá hrajú prím, samostatnými panelmi sa ovláda klimatizácia aj rádio. Veľa tlačidiel je navyše rozosiatych aj na volante, po palubnej doske a v okolí tiahla elektronickej ručnej brzdy.

Modernizácia zredukovala cenník na jediný motor. Tým je starý známy vznetový štvorvalec o objeme 2.2 litra, ktorého výkon však vzrástol zo 133 na 149 kW a montuje sa v kombinácii s novým osemstupňovým planétovým automatom. Jeho volič už nevyužíva otvorenú kulisu, ale inšpiroval sa jednoduchým elektronickým voličom „francúzskeho vzoru“.

Štvorkolka preferuje, rovnako ako vo väčšine prémiového segmentu, pohon zadných kolies. Na rozdiel od konkurencie však exotické kórejské SUV nevsádza na samonosný skelet, ale podobne ako pracovné pickupy využíva priestorový rám. Občas sa tak dočkáte ľahkých otrasov karosérie, no podvozok je napriek tomu vyladený maximálne komfortne.

Odporúčaný článok:  Honda HR-V Sport - klamanie telom

Kvality rámovej konštrukcie navyše oceníte v náročnejšom teréne, kam sa podobne zamerané vozidlá pozrú maximálne len z okna po diaľnici. Rexton tak vlastne žiadneho skutočného súpera, na aktuálnom trhu a vo svojej cenovej kategórii, ani nemá. Vznetová pohonná jednotka sa v kabíne príliš neprejavuje, odhlučnenie sa podarilo na výbornú.

Viac ako dvojtonové auto sa pohybuje slušne a k dispozícii je dokonca športový režim prevodovky. Vzhľadom k rozmerom korábu však nemôžete počítať s úspornou prevádzkou, spotreba sa pohybuje okolo 10 litrov/100km. Počas týždenného testu po diaľnici, okreskách a mestách, sme sa dostali na pekných 8,9 litra/100km.

Ak hľadáte reprezentatívne pôsobiace veľké SUV, za ktorým sa všetci otočia, navyše chcete byť rozmaznávaní komfortom, obrovským kufrom a radi jazdíte do prírody, s Rextonom sa trafíte do čierneho.

Ceny nového Rextonu patria skôr do tej nižšej kategórie. Bohato vybavené SUV so silným dieselom a pohonom všetkých kolies viete kúpiť už od 38 390 € a v prípade vrcholnej špecifikácie Premium získate za príplatok 5300€ napríklad vyspelé viacprvkové zavesenie zadnej nápravy alebo odvetrávané predné sedadlá. SsangYong navyše ponúka akčnú výbavu Premium+, ktorá obnáša bezplatný rovnomenný paket a navyše veci ako 360 ° kamerový systém, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, SMART detekciu slepého uhla s varovaním pri zmene jazdného pruhu (BSD + LCW), slnečné roletky pre okná druhého radu sedadiel, pamäť nastavenia elektrického sedadla vodiča a vonkajších spätných zrkadiel, či výstraha zadnej priečnej premávky (RCTW). To všetko za nezmenenú cenu 43 690€.

Odporúčaný článok:  KIA Ceed GT - utrhnutá z reťaze
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →