Suzuki predstavilo modernizovaný Swift

Spoločnosť Suzuki uvádza na trh facelift svojho športového kompaktného hatchbacku Swift.
Vylepšenia zahŕňajú športovejší exteriér, úspornejšiu pohonnú jednotku a viac pokrokových
bezpečnostných technológií.

Swift je už dlhodobo obľúbený medzi všetkými, ktorí hľadajú štýlový a zábavný hatchback. Aktuálna generácia, dostupná na trhu od roku 2017, zaznamenala viacero úspechov. Swift bol jedným z top troch finalistov súťaže World Urban Car 2018 a do konca roka 2019 prekonal hranicu 745 000 predaných kusov v 119 krajinách sveta. Vylepšenia, ktoré facelift prináša, ešte viac zvýrazňujú ikonické charakteristické črty modelu.

Modernizovaný Swift je typický svojou športovou, výraznou prednou časťou, širokým postojom, charakteristickým orámovaním okien a ďalšími detailami ako je plávajúca strecha a vertikálne uložené LED svetlá. Tento neprehliadnuteľný dizajn je najnovšie ešte zvýraznený vďaka novým prvkom. Trojrozmerná predná maska s dierovanou štruktúrou a horizontálnym chrómovým akcentom, a disky z ľahkých zliatin s lešteným povrchom sú skombinované tak, aby Swift stelesňoval silu a sofistikovanosť zároveň.

Novinkou sú aj ďalšie dvojfarebné kombinácie. Charakteristické farby Burning Red Pearl Metallic a Speedy
Blue Metallic sú s príchodom faceliftu v ponuke aj v kombináciách s čiernou strechou. Pribudli tiež dve
úplne nové farebné kombinácie – Frame Orange Pearl Metallic s čiernou strechou a Rush Yellow Metallic
so striebornou strechou.

Pre dômyselne prepracovaný a športovo ladený interiér sú typické ukazovatele v tubusoch a športový volant zrezaný v spodnej časti, ktorý pri jazde dodáva pocit istoty. Nový Swift navyše prináša možnosť strieborného obloženia interiéru a umocňuje tak moderný dojem z priestoru.

Nový motor K12D 1.2 DUALJET s dvojitým vstrekovaním ponúka optimálny výkon v kombinácii s dobrou spotrebou paliva. Napomáha tomu aj elektricky ovládané variabilné časovanie sacích ventilov (VVT), olejové čerpadlo s variabilnou kapacitou a elektricky riadené dýzy na chladenie piestov. Spotreba paliva sa znižuje aj vďaka systému SHVS Mild Hybrid, dostupného vo všetkých verziách modernizovaného Swiftu. Systém pozostáva z ľahkého, kompaktného ISG (integrovaný štartér – generátor) s funkciou elektromotora
a lítiovo-iónovej batérie s kapacitou, ktorá sa zvýšila z 3 Ah na 10 Ah, vďaka čomu v porovnaní s predchádzajúcou verziou ešte viac znižuje spotrebu paliva.

Systém SHVS Mild Hybrid premieňa kinetickú energiu generovanú počas brzdenia na elektrickú energiu,
ktorá nabíja lítiovo-iónovú batériu a ktorú elektromotor využíva na asistovanie spaľovaciemu motoru
v snahe dosiahnuť nižšiu spotrebu paliva. Taktiež automaticky zastaví motor keď je auto nehybné, vďaka
čomu tiež šetrí palivom.

Doterajšiu rozsiahlu bezpečnostnú výbavu (dvojsenzorová podpora brdzenia, upozornenie na
vybočovanie do strán, asistent diaľkových svetiel…) rozšíria v modernizovanej verzii ďalšie asistenčné
systémy: rozpoznávanie dopravných značiek, monitorovanie mŕtveho uhla a funkcia pre zabránenie
opusteniu jazdného pruhu.

Systém rozpoznávania dopravných značiek používa monokulárnu kameru s cieľom monitorovať
dopravné značky (ako napr. obmedzenú rýchlosť) pričom príslušný symbol zobrazuje na displeji.

Dva bočné radarové snímače umiestnené vzadu detegujú prítomnosť vozidiel v mŕtvom uhle, príp. vozidiel približujúcich sa k nemu. Keď sa vozidlo približuje do zóny mŕtveho uhla alebo je tam detegované, v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle sa rozsvieti varovná LED ikonka. Systém tak napomáha pri zmenách jazdných pruhov.

Pri rýchlostiach 60 – 160 km/h jazdný pruh rozpoznáva monokulárna kamera. Keď zistí, že hrozí vybočenie z jazdného pruhu, pomáha vodičovi vrátiť vozidlo naspäť do jazdného pruhu ovládaním natočenia volantu.

Technické údaje:

Zdroj: TS Suzuki Slovensko
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →