Spoločnosť Suzuki predstavila nový model ACROSS – výrazné športové SUV vybavené prepracovaným systémom Plug-in Hybrid a elektronickým systémom 4×4 E-Four. ACROSS je prvým modelom dodávaným spoločnosťou Toyota Motor Corporation, ktorý je výsledkom spolupráce medzi spoločnosťami Toyota a Suzuki. Predaj modelu v Európe bude spustený na jeseň tohto roka.
Prináša nekompromisný výkon a efektívnosť so schopnosťami a štýlom plnohodnotného moderného SUV. Pozoruhodný SUV dizajn je navrhnutý s dôrazom na mnohouholníkové črty. Kombinuje charakteristické prvky SUV so športovou prednou maskou s dominujúcou veľkou otvorenou mriežkou chladiča.
Dômyselný systém Plug-in Hybrid zabezpečuje nízku spotrebu paliva a CO₂ emisie, rovnako však aj rýchlu odozvu a plynulú akceleráciu. ACROSS má však aj pokročilé 4×4 schopnosti a je vybavený elektronickým systémom 4×4 E-Four pre ľahké manévrovanie a kontrolu vozidla aj v podmienkach so zníženou adhéziou.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2020/07/002-1024x724.jpg)
Výrazný, športový dizajn modelu ACROSS vyjadruje sebaistotu zo všetkých uhlov. Výrazné mnohouholníkové motívy vytvárajú robustný charakter karosérie. Ten je navyše podporený charakteristickými lemami blatníkov, športovou prednou maskou a nárazníkom s výraznou striebornou ozdobou, ktorá pomáha vyjadriť všestranné schopnosti vozidla.
Medzi ďalšie kľúčové prvky patria Full-LED svetlomety, LED denné svietenie a 19-palcové leštené disky z ľahkých zliatin s čiernym lesklým povrchom. Model ACROSS je dostupný v šiestich farebných prevedeniach – White Pearl Crystal Shine, Silver Metallic, Attitude Black Mica, Sensual Red Mica, Gray Metallic and Dark Blue Mica.
Dizajn interiéru modelu ACROSS bol vytvorený s dôrazom na pohodlie, luxus a jazdnú istotu. Kvalitné čalúnenie a ozdobné prvky v celom vozidle sú doplnené aj mäkkou výplňou prístrojovej dosky a dverí. Väčší zážitok z jazdy vodičovi ale aj spolujazdcom zabezpečuje aj 9-palcový dotykový displej, ktorý pracuje so systémami Apple CarPlay pre iPhone, Android Auto a MirrorLink pre kompatibilné smartfóny.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2020/07/101-1024x724.jpg)
Kým priestor v kabíne je navrhnutý s absolútnym dôrazom na pohodlie ako na predných, tak aj na zadných sedadlách, v batožinovom priestore nedošlo ku žiadnym kompromisom. S objemom 490 litrov poskytuje dostatočný priestor pre akúkoľvek batožinu. Pre väčšiu všestrannosť je pravá strana batožinového priestoru vybavená elektrickou zásuvkou a zásuvkou na príslušenstvo. ACROSS je tiež vybavený radom ďalších úložných priestorov vrátane odkladacích priestorov na strane vodiča a spolujazdca, stredového odkladacieho priestoru, držiakov na nápoje a stredovej konzoly.
Systém Plug-in Hybrid poskytuje bezkonkurenčnú úsporu paliva a plynulú akceleráciu pri CO₂ emisiách len 22g/ km (WLTP). Jadrom Plug-in Hybridného systému je výkonný predný elektrický motor, ktorý poskytuje silný krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Kombinovaný je s výkonným 2,5 litrovým motorom zabezpečujúcim rýchlu akceleráciu pri vyšších rýchlostiach.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2020/07/305-1024x721.jpg)
Elektrický motor s maximálnym výkonom 134 kW a krútiacim momentom 270 Nm čerpá energiu z lítium-iónovej batérie 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou. S elektromotorom je spárovaný motor A25A-FXS Dynamic Force, ktorý slúži aj na dobíjanie batérie a podľa potreby taktiež poskytuje pomoc elektrickému motoru počas jazdy vysokou rýchlosťou. Motor je navrhnutý tak, aby poskytoval vysoký výkon pri vysokej úspore paliva, piesty majú vysoký zdvih a vysoký kompresný pomer, ako aj priame vstrekovanie. Tie sa podľa jazdných podmienok prispôsobujú pre čo najvyšší výkon pri čo najnižších emisiách.
Hybridný systém Plug-in Hybrid je vybavený štyrmi režimami – predvoleným režimom EV, režimom Auto EV/HV, režimom HV a režimom nabíjania batérie – ktoré si vodič môže zvoliť v závislosti od jazdných podmienok a stavu batérie. V režime EV je vozidlo poháňané výlučne elektrickým motorom aj pri plnom zrýchlení. V režimoch Auto EV/HV a HV motor dodáva energiu keď je to potrebné, ako napríklad pri silnom stlačení plynového pedála. Pri nízkej úrovni nabitia batérie v režime EV, režim dobíjania batérie počas jazdy dobíja batériu spaľovacím motorom.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2020/07/304-1024x721.jpg)
Najmodernejší elektronický systém 4×4 E-Four v modeli ACROSS poskytuje vodičom skutočný výkon 4×4 pri zachovaní vynikajúcej spotreby paliva. Systém je vybavený nezávislým zadným motorom s výkonom 40 kW, ktorý pracuje v spojení s predným motorom a zaisťuje možnosť rozdeliť krútiaci moment vpredu a vzadu v pomere zo 100:00 na 20:80. Medzi výhody tohto systému patrí zvýšená stabilita počas rozjazdu na klzkom povrchu, ako sú cesty pokryté snehom, a spoľahlivá ovládateľnosť pri zatáčaní na rôznych povrchoch vozovky.
Základom E-Four systému je prepracované integrované riadenie AWD (AIM), ktoré podľa jazdných podmienok riadi nielen rozloženie krútiaceho momentu, ale reguluje aj škrtiacu klapku motora, schému radenia, elektrický posilňovač riadenia (EPS) a bŕzd.
Trail Mode je automatická funkcia s obmedzeným prekĺzavaním, ktorá zaisťuje najlepšiu možnú priľnavosť a kontrolu na klzkom povrchu. Systém pracuje tak, že zabrzdí kolesá, ktoré začnú strácať priľnavosť a presmeruje krútiaci moment na kolesá, ktoré udržiavajú priľnavosť. Funkcia taktiež reguluje škrtiacu klapku a upravuje schému radenia prevodovky tak, aby pomáhala udržiavať vozidlo v chode.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2020/07/OA_P5_6_CA_Front10_0_200617-1024x498.jpg)
ACROSS je plne vybavený najnovšími inteligentnými bezpečnostnými funkciami a poskytuje vodičovi i cestujúcim istotu a pokoj na akejkoľvek ceste. Medzi kľúčové bezpečnostné prvky a asistenčné systémy patrí Predkolízny bezpečnostný systém (PCS), Asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu (LTA) a dynamický radarový tempomat (DRCC), ktoré používajú radar s milimetrovými vlnami a monokulárnu kameru.
Ďalej tu nájdeme: Predkolízny bezpečnostný systém (PCS), Asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu (LTA), Systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA), Dynamický radarový tempomat (DRCC), Systém sledovania mŕtvych uhlov (BSM), Systém monitorovania prevádzky za vozidlom (RCTA), eCall, Brake Hold – Funkcia podržania brzdy
Technické údaje nájdete v tabuľke:
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2020/07/image.png)
Zdroj: TS Suzuki Slovensko