Suzuki predstavuje nový ACROSS

Spoločnosť Suzuki predstavila nový model ACROSS – výrazné športové SUV vybavené prepracovaným systémom Plug-in Hybrid a elektronickým systémom 4×4 E-Four. ACROSS je prvým modelom dodávaným spoločnosťou Toyota Motor Corporation, ktorý je výsledkom spolupráce medzi spoločnosťami Toyota a Suzuki. Predaj modelu v Európe bude spustený na jeseň tohto roka.

Prináša nekompromisný výkon a efektívnosť so schopnosťami a štýlom plnohodnotného moderného SUV. Pozoruhodný SUV dizajn je navrhnutý s dôrazom na mnohouholníkové črty. Kombinuje charakteristické prvky SUV so športovou prednou maskou s dominujúcou veľkou otvorenou mriežkou chladiča.

Dômyselný systém Plug-in Hybrid zabezpečuje nízku spotrebu paliva a CO₂ emisie, rovnako však aj rýchlu odozvu a plynulú akceleráciu. ACROSS má však aj pokročilé 4×4 schopnosti a je vybavený elektronickým systémom 4×4 E-Four pre ľahké manévrovanie a kontrolu vozidla aj v podmienkach so zníženou adhéziou.

Výrazný, športový dizajn modelu ACROSS vyjadruje sebaistotu zo všetkých uhlov. Výrazné mnohouholníkové motívy vytvárajú robustný charakter karosérie. Ten je navyše podporený charakteristickými lemami blatníkov, športovou prednou maskou a nárazníkom s výraznou striebornou ozdobou, ktorá pomáha vyjadriť všestranné schopnosti vozidla.

Medzi ďalšie kľúčové prvky patria Full-LED svetlomety, LED denné svietenie a 19-palcové leštené disky z ľahkých zliatin s čiernym lesklým povrchom. Model ACROSS je dostupný v šiestich farebných prevedeniach – White Pearl Crystal Shine, Silver Metallic, Attitude Black Mica, Sensual Red Mica, Gray Metallic and Dark Blue Mica.

Odporúčaný článok:  SsangYong MUSSO Grand - luxus na prácu

Dizajn interiéru modelu ACROSS bol vytvorený s dôrazom na pohodlie, luxus a jazdnú istotu. Kvalitné čalúnenie a ozdobné prvky v celom vozidle sú doplnené aj mäkkou výplňou prístrojovej dosky a dverí. Väčší zážitok z jazdy vodičovi ale aj spolujazdcom zabezpečuje aj 9-palcový dotykový displej, ktorý pracuje so systémami Apple CarPlay pre iPhone, Android Auto a MirrorLink pre kompatibilné smartfóny.

Kým priestor v kabíne je navrhnutý s absolútnym dôrazom na pohodlie ako na predných, tak aj na zadných sedadlách, v batožinovom priestore nedošlo ku žiadnym kompromisom. S objemom 490 litrov poskytuje dostatočný priestor pre akúkoľvek batožinu. Pre väčšiu všestrannosť je pravá strana batožinového priestoru vybavená elektrickou zásuvkou a zásuvkou na príslušenstvo. ACROSS je tiež vybavený radom ďalších úložných priestorov vrátane odkladacích priestorov na strane vodiča a spolujazdca, stredového odkladacieho priestoru, držiakov na nápoje a stredovej konzoly.

Systém Plug-in Hybrid poskytuje bezkonkurenčnú úsporu paliva a plynulú akceleráciu pri CO₂ emisiách len 22g/ km (WLTP). Jadrom Plug-in Hybridného systému je výkonný predný elektrický motor, ktorý poskytuje silný krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Kombinovaný je s výkonným 2,5 litrovým motorom zabezpečujúcim rýchlu akceleráciu pri vyšších rýchlostiach.

Elektrický motor s maximálnym výkonom 134 kW a krútiacim momentom 270 Nm čerpá energiu z lítium-iónovej batérie 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou. S elektromotorom je spárovaný motor A25A-FXS Dynamic Force, ktorý slúži aj na dobíjanie batérie a podľa potreby taktiež poskytuje pomoc elektrickému motoru počas jazdy vysokou rýchlosťou. Motor je navrhnutý tak, aby poskytoval vysoký výkon pri vysokej úspore paliva, piesty majú vysoký zdvih a vysoký kompresný pomer, ako aj priame vstrekovanie. Tie sa podľa jazdných podmienok prispôsobujú pre čo najvyšší výkon pri čo najnižších emisiách.

Odporúčaný článok:  Nová Honda JAZZ - hybrid v základe

Hybridný systém Plug-in Hybrid je vybavený štyrmi režimami – predvoleným režimom EV, režimom Auto EV/HV, režimom HV a režimom nabíjania batérie – ktoré si vodič môže zvoliť v závislosti od jazdných podmienok a stavu batérie. V režime EV je vozidlo poháňané výlučne elektrickým motorom aj pri plnom zrýchlení. V režimoch Auto EV/HV a HV motor dodáva energiu keď je to potrebné, ako napríklad pri silnom stlačení plynového pedála. Pri nízkej úrovni nabitia batérie v režime EV, režim dobíjania batérie počas jazdy dobíja batériu spaľovacím motorom.

Najmodernejší elektronický systém 4×4 E-Four v modeli ACROSS poskytuje vodičom skutočný výkon 4×4 pri zachovaní vynikajúcej spotreby paliva. Systém je vybavený nezávislým zadným motorom s výkonom 40 kW, ktorý pracuje v spojení s predným motorom a zaisťuje možnosť rozdeliť krútiaci moment vpredu a vzadu v pomere zo 100:00 na 20:80. Medzi výhody tohto systému patrí zvýšená stabilita počas rozjazdu na klzkom povrchu, ako sú cesty pokryté snehom, a spoľahlivá ovládateľnosť pri zatáčaní na rôznych povrchoch vozovky.

Odporúčaný článok:  Superšport za babku?

Základom E-Four systému je prepracované integrované riadenie AWD (AIM), ktoré podľa jazdných podmienok riadi nielen rozloženie krútiaceho momentu, ale reguluje aj škrtiacu klapku motora, schému radenia, elektrický posilňovač riadenia (EPS) a bŕzd.

Trail Mode je automatická funkcia s obmedzeným prekĺzavaním, ktorá zaisťuje najlepšiu možnú priľnavosť a kontrolu na klzkom povrchu. Systém pracuje tak, že zabrzdí kolesá, ktoré začnú strácať priľnavosť a presmeruje krútiaci moment na kolesá, ktoré udržiavajú priľnavosť. Funkcia taktiež reguluje škrtiacu klapku a upravuje schému radenia prevodovky tak, aby pomáhala udržiavať vozidlo v chode.

ACROSS je plne vybavený najnovšími inteligentnými bezpečnostnými funkciami a poskytuje vodičovi i cestujúcim istotu a pokoj na akejkoľvek ceste. Medzi kľúčové bezpečnostné prvky a asistenčné systémy patrí Predkolízny bezpečnostný systém (PCS), Asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu (LTA) a dynamický radarový tempomat (DRCC), ktoré používajú radar s milimetrovými vlnami a monokulárnu kameru.

Ďalej tu nájdeme: Predkolízny bezpečnostný systém (PCS), Asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu (LTA), Systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA), Dynamický radarový tempomat (DRCC), Systém sledovania mŕtvych uhlov (BSM), Systém monitorovania prevádzky za vozidlom (RCTA), eCall, Brake Hold – Funkcia podržania brzdy

Technické údaje nájdete v tabuľke:

Zdroj: TS Suzuki Slovensko
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →