Tajomstvá nového loga Peugeot-u 308

Nové logo s hlavou leva – emblém na maske chladiča nového modelu Peugeot 308 je spojením najnovších technológií a kreatívnych ideí dizajnérov značky. Nielenže definuje vzhľad najnovšieho modelu Peugeot, taktiež skrýva radar, ktorý dodáva informácie pre procesory v arzenáli jeho jazdných asistenčných systémov.

V čom teda spočíva jeho tajomstvo?

Tento znak obsahuje tenkú vrstvu india – vzácneho supravodivého kovu, ktorý neruší radarové vlny, dodáva mu pochrómovaný vzhľad a je vysoko odolný voči korózii.

Nový Peugeot 308 je prvým vozidlom v modelovom portfóliu využívajúcim v mriežke chladiča nové logo s hlavou leva, ktoré bolo predstavené značkou Peugeot vo februári 2021.

Na tento znak novej generácie upriamuje pozornosť aj dizajn a vzor mriežky chladiča s typickými chrómovými prvkami zbiehajúcimi sa smerom k jej stredu. Kombinácia masky chladiča a loga definuje novú tvár, pričom zvýrazňuje osobnosť a špecifické vlastnosti modelu 308 a zároveň vo všeobecnosti vyjadruje stratégiu značky zameranú na posun do vyššej triedy.

Miesto pre evidenčné číslo vozidla sa presunulo do spodnej časti predného nárazníka vďaka čomu môže vyniknúť jeho dizajn plnej kráse, zároveň sa radar slúžiaci jazdným asistentom skryl za logo, aby nenarúšal estetiku masky chladiča.

Odporúčaný článok:  Nový Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake

Tvorba nového loga modelu 308:

Pre nový model 308 sa nové logo PEUGEOT dodáva v dvoch verziách, ktoré sú identické vzhľadom, ale technicky sa odlišujú. Jedna sa nachádza vo verziách Active Pack a druhá, inovatívna, je špecifická pre verzie Allure a GT, ktoré sú vybavené radarom pre jazdné asistenčné systémy.  

Aby jazdné asistenty dokonale fungovali, vlny vysielané radarom nesmú byť rušené. Dizajn loga pred radarom preto inžinieri značky PEUGEOT úplne prehodnotili, pričom zohľadnili dve obmedzenia:

hrúbka povrchu musí byť rovnaká

    komponenty nesmú obsahovať žiadne kovové časti

Nové logo sa vyrába v niekoľkých etapách:

  • Najskôr sa vyrobí hladký predný panel rovnakej hrúbky zo vstrekovaného polykarbonátu.

•     Následne sa vyrobí zadný panel z india. Táto vzácna zliatina sa používa špeciálne pre verziu znaku na modeloch vybavených radarom, pretože je to jediný materiál, ktorý spĺňa technické a vizuálne požiadavky. Má prirodzený chrómový vzhľad a vlastnosti, ktoré nerušia radarové vlny.

Odporúčaný článok:  Ford Focus prichádza ako Hybrid

•     Úprava pomocou lasera: Aby lev z nového loga Peugeot vystúpil na povrch, je vrstva z india laserom oškrabaná, čím sa lev cez polykarbonát odkryje;

•     Čierna farba sa používa na zadnej strane,  tvorí pozadie loga.

•     Na prednú plochu sa nanáša ochranný lak: ochrana pred vonkajšími vplyvmi (otrasy, slnko, zmeny teploty…) je zabezpečená nanesením ochranného laku na prednú plochu loga.

•     Uchytenie: znak sa následne prilepí na technickú upevňovaciu časť, ktorá sa pripevní a priskrutkuje k mriežke.

Tento výrobný proces značka PEUGEOT použila prvýkrát.

Aké jazdné asistenty sa skrývajú za týmto novým znakom:

Radar je chránený novým znakom spoločnosti PEUGEOT a umožňuje fungovanie najnovšej generácie jazdných asistenčných systémov, ktorými sú:

Adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go – v kombinácii s automatickou prevodovkou EAT8 a s nastaviteľným odstupom medzi vozidlami,

Odporúčaný článok:  Nové hybridné Renaulty - Clio a Captur E-Tech

Adaptívny tempomat s funkciou 30 km/h – v kombinácii s manuálnou prevodovkou, s nastaviteľným odstupom medzi vozidlami,

Automatické núdzové brzdenie, ktoré rozpozná chodcov a cyklistov vo dne aj v noci od rýchlosti 7 km/h do rýchlosti 140 km/h (v závislosti od verzie) a upozorní vodiča v prípade rizika vzniku kolízie.

V roku 2022 bude tento radar súčasťou nového balíku výbavy Drive Assist 2.0, ktorý predstavuje ďalší krok smerom k polo- autonómnej jazde.

Vo verziách s automatickou prevodovkou EAT8 pôjde o kombináciu adaptívneho tempomatu, funkcie Stop and Go a asistentu pre udržiavanie vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu. Naviac, posledná verzia Drive Assist pridáva dve nové funkcie dostupné na dvojprúdových cestách:

Poloautomatickú zmenu jazdného pruhu: od 70 km/h do 180 km/h ponúka vodičovi možnosť predbehnúť vozidlo pred ním a následne mu ponúkne možnosť opätovne sa zaradiť.

Včasné odporučenie rýchlosti: systém navrhuje, aby vodič prispôsobil rýchlosť (zrýchlil alebo spomalil) podľa rýchlostných dopravných značiek.

Zdroj: TS Peugeot Slovensko

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →