Zrod aktuálne šiestej generácie Corsy bol celkom tŕnistý a komplikovaný. Doslova na poslednú chvíľu musel Opel pri tomto aute prejsť na platformu Common Modular Platform (CMP), ktorú využíva aj Peugeot 208, takže všetky práce na vývoji podvozka či karosérie museli začať nanovo. Svoj pôvod však nová Corsa skrýva úplne dokonale. Dizajn tohto, kedysi rodeného nemca, sa nesie v duchu posledných Oplov a nechýba mu športová línia ale už vôbec nie je klasicky nemecky strohý. Nová Corsa sa dizajnovo veľmi podarila a preč sú tie nepohľadné nízko položené svetlomety predchádzajúcej generácie.
Napriek tomu, že Corsa z propagačných materiálov presviedča o tom, že je stopercentne nemecká, v žilách jej koluje hlavne francúzska krv. Využíva modulárnu platformu PSA, čo umožnilo napríklad aj to, že rázvor je o dva milimetre kratší než má sesterský Peugeot 208 a líšia sa aj zvyškom vonkajších rozmerov. Medzigeneračne to autu veľmi prospelo, je väčšie a má atletickejšie proporcie. Ako bonus je nová Corsa zároveň výrazne ľahšia ako jej predchodkyňa.
Príslušnosť k francúzskemu koncernu však Corsa nezatají ani vo vnútri, najmä podľa niektorých ovládačov. Architektúra interiéru je však svojrázne nemecká, čo bude mnohým ľuďom rozhodne po chuti. Zabudnite na Sci-Fi interiér ála 208 so splošteným malým volantom a ovládanie cez dotykové displeje. Corsa má klasický volant, klasicky tvarovanú palubnú dosku a úplne obyčajné ovládače klimatizácie. Je skvelé keď si sadnete za volant a v okamihu sa tu zorientujete. Ergonómia na jednotku.
Za čo už Corsa plusové body nezozbiera, sú niektoré použité materiály. Polovicu palubnej dosku kryje lesklý plast a vo výsledku to pôsobí dosť lacno. Alebo minimálne o dosť lacnejšie ako v príbuznom Peugeote, ktorý naopak dokázal v materiáloch a kvalite vyťažiť úplne maximum. Displej je zasadený elegantne do stredovej časti a samotný systém infotaimentu sa inak nelíši od zvyšku modelov koncernu PSA. Má peknú a modernú grafiku, ale určite by mohol byť o trochu rýchlejší rýchlejší.
Sedačky vsádzajú hlavne na pohodlie a ani po dlhšej jazde vás z nich nebude bolieť chrbát. Zároveň nehrozí, že by vás v prvej rýchlejšie prejdenej zákrute nepodržali na svojom mieste. S miestom vzadu to (ako to už býva v tejto kategórii býva) nie je žiadne terno a ani nová Corsa medzi kompaktnými hatchbackmi nijako nevybočuje. Zadné dvere sú malé, takže to chce trochu gymnastiky než sa tu urastený dospelý človek vtesná. Za to však sedenie vzadu je celkom pohodlné. Na cestu k moru v plnom obsadení to úplne nie je, ale kratší výlet tu rozhodne zvládnete. Vyšší pasažieri budú mať trochu problém s miestom nad hlavou.
Kufor tu definuje hodnota 309 litrov, takže medzigeneračne si Corsa prilepšila. Na danú triedu je to slušné číslo a hlavne má tento batožinový priestor pravidelný tvar, takže ho bezo zbytku využijete. Inak sa tu žiadne zázraky nekonajú a chýbajú tu aspoň vylisované háčiky na zavesenie tašiek s nákupom. Takto tu akurát všetko lieta a dorábaniu nejakej tej sieťky sa nevyhnete.
Na rozdiel od väčšej Astry sú motory v prípade Corsy úplne v réžii PSA. Ponuka je úplne totožná a my sme osedlali stredne výkonný benzín, ktorý zo seba vydoluje 74 kW / 100 koní a 205Nm. Na stovku sa dostane za 9,9 sekundy a dokáže (vraj) uháňať až 194 km/h. Dynamika je teda slušná, ale športové ambície od tejto motorizácie moc neočakávajte. Predbiehanie alebo svižný prelet na diaľnici zvládne bez mihnutia oka, a to aj vďaka spojeniu so skvelou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ideálne teritórium je však pre ňu mestská premávka, kde sa cíti ako ryba vo vode. Rozjazdy z križovatiek dáva bez zaváhania a najviac jej to svedčí v režime Sport, kde trochu priostrí naladenie plynového pedálu a do reproduktorov sa začne linúť krajší a dravejší „zvuk motora“. Nie, že by trojvalec nemal svoj charakteristický zamätový prejav. Tu mi to dokonca pasuje a neruší tak ako pri niektorých športovejšie založených autách.
Podvozok je koncepčne rovnaký ako u francúzskych súrodencov, takže vpredu nájdete McPherson a vzadu vlečné ramená s torznou priečkou. Jeho naladenie je ale výrazne odlišné a je to poznať hlavne na horšom povrchu. Kto by to bol kedy povedal ale Opel je tentokrát komfortnejší a lepšie pohlcuje nerovnosti bez toho aby sa to negatívne prejavilo na ovládateľnosti. V zákrutách je podvozok viac stabilný a nenechá sa rozhodiť nerovnosťami tak, ako sesterská 208čka.
Spotreba sa bude veľmi odvíjať od vodičského štýlu a svižným tempom nie je problém jazdiť aj za 10l//100km. V meste počítajte skôr s ôsmimi, mimo mesto sa ale môžete dostať pokojne aj na hodnoty začínajúce päťkou. Kombinovane si potiahla z nádrže 6,1l/100km, čo je vzhľadom na testovacie podmienky veľmi slušná hodnota.
Na Slovensku sa bude musieť nová Corsa vysporiadať so silnou konkurenciou, pretože spadá do stále prehlteného segmentu B, teda malých hatchbackov. Lídrom v tejto kategórii je tu klasicky už dlhé roky Škoda Fabia. Medzi ďalšie rivalmi patrí napríklad Peugeot 208, VW Polo, Toyota Yaris, alebo napríklad Renault Clio. Po týždennom jazdení však vieme, že Corsa má predpoklady na to, aby sa zaradila na vrcholné priečky predajov.
Technické údaje | Opel Corsa 1.2 GS Line 6MT |
Typ motora: | Zážihový |
Valce / ventily: | 3 / 12 |
Zdvihový objem (ccm): | 1199 |
Najvyšší kombinovaný výkon (kW(k) / ot/min) | 74 (100) / 5500 |
Najvyšší krút. moment benz.mot.(Nm / ot/min): | 205/1750 |
Prevodovka: | 6-st. manuálna |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): | 9,9 |
Spotreba kombinovaná – WLTP (l/100 km): | 4,3-5,9 |