autoSlalomSHOW CUP 2018 – Dunajská Streda

Ak vás fascinuje rýchla jazda po pretekárskej trati a radi by ste si to vyskúšali aj sami na vlastnom aute, tak sa skúste pozrieť na sériu amatérskych medzinárodných automobilových podujatí autoSLALOMSHOW CUP 2018.

Tieto podujatia organizuje HUKOt motorsport a náklady sú skoro symbolické. Sériu tvorí dokopy desať pretekov na niekoľkých rôznych dráhach na Slovensku. Súťažiť môže doslova každý, jedinou podmienkou je bezpečnostný pás a prilba. Pretekať môžu dokonca aj mladiství po dovŕšení veku 13 rokov so súhlasom zákonného zástupcu. Na trati musia byť v prítomnosti dospelej osoby, pokiaľ nie je organizátorom udelená výnimka.

Cena štartovného na jeden pretek sa pohybuje okolo 35 € a okrem paliva a opotrebenia bŕzd a pneumatík musíte počítať už len s poplatkom za vydanie štartovného čísla vo výške 10 € za celú sezónu. Takže financie by tu naozaj nemali byť prekážkou.

Jazdí sa vždy len na čas, takže sa nemusíte obávať nejakých kolízií, či poškodení na vašom vozidle spôsobených inými účastníkmi. Vozidlá sú rozdelené do nasledujúcich kategórií:

  1. Kategória A – sériové vozidlo s tuningom

    1. A1 – do 1400 ccm

    2. A2 – do 1600 ccm

    3. A3 – do 2000 ccm

    4. A4 – nad 2000 ccm

  2. Kategória E – závodný špeciál

    1. E1 – do 1600 ccm

    2. E2 – do 2000 ccm

    3. E3 – nad 2000 ccm

  3. OPEN – supercars

  4. TEAM TROPHY

  5. Ženy

Odporúčaný článok:  Nový Opel Mokka už čoskoro aj u nás

Na podkategórie rozdelené podľa objemu valcov sa vzťahujú aj definované koeficienty pre použitie:

  • Turbo:  x 1,7

  • Nitro:  x 1,3

  • Wankelov motor:  x 1,5

V kategórii A ide teda o sériové vozidlá s možnosťou tuningu, ten je však obmedzený nasledovne:

  • Interiér: predné sedačky, volant a bezpečnostné pásy môžu byť nahradené športovými, musia však ostať obe predné sedačky vo vozidle. Prístrojová doska musí ostať vo vozidle, taktiež kúrenie vozidla musí ostať a dvere nesmú mať zvnútra ostré hrany, musia byť zakryté. Zadné sedačky a povinná výbava môžu byť odstránené. Pre okná musí ostať pôvodné sklo. Každé vozidlo ktoré je v triede A1-A4 musí mať v aute ponechaný aj koberec, minimálne po predné sedačky.
  • Podvozok: sériový alebo upravený, upravené pruženie, tlmiče a pružiny so športovou charakteristikou a nižšou výškou. Montáž rozperných tyčí je povolená.
  • Pneumatiky: sériové / semi-slick s homologizáciou (E) pre bežnú premávku.
  • Karoséria: povolené je odľahčenie vozidla, iba jedného dielu na karosérií. Zakázané je odľahčovať dvere vodiča. Montáž bezpečnostného rámu je odporúčaná.
  • Všetky ostatné úpravy vozidla, ako ďalšie odľahčenie karosérie, alebo interiéru, slicky, závodné aerodynamické prvky, výmena skiel za lexan, makrolón a pod. sú v kategóriách A zakázané.

Odporúčaný článok:  Mercedes triesy "E" - facelift nového kupé a kabrioletu

Kategória E je určená pre pre automobily ktoré majú viac úprav, ako je uvedené v kategóriách A, avšak musí byť stále zanechaný automobilový motor. V kategóriách E sú povolené akékoľvek úpravy vozidla a použitie pneumatík je ľubovoľné. Ďalšie úpravy sú možné už len v kategórii OPEN – supercars, sem patria prototypy, prestavby, placky, buginy, formulky, slalomové špeciály, domáca prestavba a výroba, automobily s motormi z motocyklov a motokáry. Pre tímy o počte troch jazdcov sa bude vyhodnocovať úspech na základe súčtu ich bodov pre kategóriu TEAM TROPHY a kategória „Ženy“ je snáď implicitne jasná. Detailné informácie už nájdene na stránke organizátora.

Trate sú krátke a technicky náročné. Minulý víkend sa pretekalo na motokárovej dráhe v Dunajskej Strede na trase dlhej 1880 metrov. Počasie veľmi neprijalo a súťažiaci sa trápili na šmykľavom povrchu za nepriaznivých podmienok, čo spôsobilo značné premiešanie poradia. Ale presne o tom je tento šport, treba sa rýchlo vyrovnať s danými podmienkami a prispôsobiť vozidlo a jazdu. Ďalšie kolo sa koná už túto sobotu 01.09.2018 v areáli Agrokomplexu v Nitre, určite sa prídite pozrieť, vstup pre divákov je samozrejme bezplatný. Krátky zostrih z pretekov nájdete v priloženom videu.

Komentáře