Ford Mondeo vstupuje do elektrickej éry

Spoločnosť Ford oznámila, že celých 100 percent produkcie modelu Mondeo s benzínovým motorom nahradí variantom s plnohodnotným hybridným pohonom.

Mondeo Hybrid ponúka možnosť jazdy na čisto elektrický pohon bez toho, aby vodiči museli dobíjať jeho akumulátor z externého zdroja energie. Plne hybridný pohon patrí medzi technické riešenia, ktoré zákazníkom spoločnosti Ford pomáhajú s prechodom na elektrický pohon s plnou dôverou. Toto riešenie môže byť zvlášť prínosné pre vodičov, ktorí túžia po vyššej kultivovanosti a hospodárnosti jazdy, ale nemajú možnosť využívať externé dobíjanie.

Mondeo Hybrid za prvých sedem mesiacov tohto roka zvýšil svoj podiel na celkovom objeme predaja modelu Mondeo v Európe o 25 percent v porovnaní s celým rokom 2019. Dnes tak už tvorí viac ako tretinu celého objemu predaja modelu Mondeo. Za rovnaké obdobie, teda prvých sedem mesiacov roku 2020, stúpla popularita modelu Mondeo Hybrid v Spojenom kráľovstve o viac ako 50 percent a v Taliansku o vyše 40 percent – tam si Mondeo Hybrid zvolilo 75 percent zákazníkov kupujúcich model Mondeo.

Minulý rok spoločnosť Ford rozšírila ponuku verzií modelu Mondeo Hybrid o prvé kombi v tomto segmente a o varianty Mondeo Hybrid ST-Line so športovým dizajnom inšpirovaným radom Ford Performance. Nechýba ani štýlová verzia Titanium a luxusný variant Vignale. Záujemcovia o Mondeo vo štvordverovej verzii a verzii kombi si teraz budú môcť zvoliť hospodárny plne hybridný pohon alebo 2,0-litrový vznetový motor EcoBlue.

„100-percentná transformácia modelu Mondeo s benzínovým motorom na plne hybridný pohon predstavuje ďalší významný krok na ceste k elektrifikácii vozidiel Ford. Pre zákazníkov, ktorí ročne najazdia menej ako 20 000 km, je Mondeo Hybrid rozumnou voľbou, dokonca výhodnejšou než verzia so vznetovým motorom, a navyše s možnosťou jazdy na elektrinu bez dobíjania a bez stresu zo sledovania dojazdu,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby.

Mondeo Hybrid využíva kombináciu špeciálne vyvinutého 2,0-litrového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, elektromotora, generátora a 1,4 kWh lítiovo-iónového akumulátora. Ponúka dojazd a slobodu ako vozidlá s tradičným spaľovacím motorom spojení s úspornosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu. Technológia rekuperačného brzdenia dokáže zachytiť a do akumulátora uložiť až 90 percent energie, ktorá by sa inak pri normálnom brzdení stratila. Elektrický pohon sa využíva na kultivované, tiché štartovanie vozidla, čo je prínosom najmä v meste a pri častom zastavovaní a rozbiehaní, a tiež na podporu zážihového motora kvôli optimalizácii spotreby paliva a emisií CO2.

Spoločnosť Ford vyvinula automatickú prevodovku s rozdelením hnacej sily, ktorá plynule reguluje pohon v záujme čo najefektívnejšieho využívania krútiaceho momentu v systéme. Výsledkom sú hladké, lineárne reakcie na zošliapnutie plynového pedála a kultivovaný jazdný prejav. Rozhranie SmartGauge na monitorovanie spotreby paliva a energie zahŕňa aj funkciu Brake Coach, nabádajúcu vodičov k štýlu jazdy, pri ktorom sa do akumulátora vracia najväčšie možné množstvo energie. Učí nás teda zvyklostiam, ktoré v budúcnosti oceníme pri prechode na plne elektrický pohon.

Mondeo Hybrid sa vyrába v špičkovo vybavenej továrni v španielskej Valencii, kde začiatkom budúceho roka pribudnú do výrobného programu aj plne hybridné varianty modelov S-MAX a Galaxy. Spoločnosť Ford plánuje v Európe do konca roka 2021 predstaviť 17 nových elektrifikovaných vozidiel. Očakáva, že elektrifikované vozidlá budú v Európe do konca roka 2022 tvoriť viac ako 50 percent objemu predaja firemných vozidiel, teda že prevýšia objem predaja modelov s konvenčnými zážihovými a vznetovými motormi dokopy.

Zdroj: TS Ford Slovensko

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →