MG HS 1.5 TGi 7AT Exclusive – Komfort nadovšetko

Britsko-čínska automobilka MG sa za celkom krátku dobu pôsobenia na našom trhu stala veľmi silným hráčom. Po hybridnom modeli EHS sa na slovenský trh dostáva aj čisto benzínová verzia tohto stredne veľkého SUV. Ešte sa síce má čo priučiť, ale prináša takmer všetko, čo si bežný vodič môže priať a navyše aj veľmi priaznivú cenu…

Na našich Slovenských cestách ste si už zrejme pribúdajúce modely MG ZS. Tie sú so svojou atraktívnou cenou a obstojným fungovaním i spracovaním veľmi lákavou ponukou aj pre tých, ktorí zatiaľ k „novým“ značkám nemajú veľkú dôveru. Teraz tu máme ďalšieho zástupcu, ktorý opäť láka na zaujímavú cenovku, sedemročnú záruku a dizajnový prístup bez nejakých výrazných a prehnaných obskurností.

Model MG HS je vlastne benzínovým derivátom spomínaného plug-in hybridu EHS. Po stránke dizajnu, sú si vozidlá úplne podobné a až na absenciu dvierok na nabíjací konektor sa tu prakticky nič nemení. Kompaktné MG HS má na dĺžku 4574 mm a je zhruba rovnako veľké ako, napríklad dizajnovo veľmi podobná, Mazda CX-5.

Aktuálna verzia je vo výrobe od roku 2018 a zatiaľ čo v Ázii je v predaji už aj faceliftovaná podoba s trochu väčšími vonkajšími rozmermi a novým dizajnovým jazykom MG, u nás máme k dispozícii toto, univerzálne neutrálne prevedenie. Nie však nevkusné – predok trochu pripomína už spomínanú Mazdu, samotná rozmerná čelná mriežka so svojimi sústrednými lesklými bodmi sa zasa podobá na mriežky Mercedesu a zadné partie na značku z Baworska. Rozhodne však ide o dizajn európskeho strihu, ktorý na naše cesty veľmi dobre zapadne a ani po rokoch nebude opozeraný.

Aby som pravdu povedal, osobne sa mi MG HS páči a evidentne nie som jediný. Hoci sa značka pohybuje na slovenskom trhu už cca rok, testované HS v krásnej „šmolkovej“ modrej farbe bolo neustálym magnetom na pohľady. Ľudia sa pri zaparkovanom aute zastavovali, debatovali a prekvapivo často padla otázka na pôvod značky či cenu. Kupodivo iba veľmi malé percento vozidlo označilo za „čínske“ auto. Väčšina má značku MG stále spojenú s britskými koreňmi a niektorí boli dokonca zo spojenia značky s čínskym gigantom SAIC veľmi prekvapení.

V interiéri MG HS pôsobí veľmi kvalitne, žiadny zápach lepidiel, rozškľabené tvrdé plasty alebo iné znaky lacného spracovania. Rozloženie prvkov vpredu je ergonomické a dizajn tiež – máme tu dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 10,1 palca, pod ňou rad tlačidiel na ovládanie jej vybraných funkcií, hlasitosti a tiež aktiváciu výhrevu predného a zadného skla. Základné zobrazenie vám ukáže dlaždice pre vstup a základné nastavenie prehrávania audia, klimatizácie a párovania s telefónom, zvyšok si môžete vyvolať ikonami po ľavej strane displeja.

Odporúčaný článok:  Honda Jazz Crosstar e:HEV - vydarená trojkombinácia

Zatiaľ čo na pohľad všetko pôsobí vcelku jasne a prehľadne, v samotnom ovládaní už je niekoľko menších problémov. Napríklad nastavenie teploty je možné len cez obrazovku v širokom nastavení klimatizácie, do ktorého sa dostanete normálnym tlačidlom pod displejom.

Samotná teplota sa nastavuje nezmyselne malými ikonkami tlačidiel v spodnej časti a väčšinu obrazovky zaberá nič nehovoriace zobrazenie palubnej dosky. Pri vyššej rýchlosti a na horšej ceste je to triafanie naslepo. A chcete z tohto menu späť? Musíte stlačiť fyzické tlačidlo na stredovom paneli, zatiaľ čo väčšine ostatných ponúk ikona „domov“ alebo „zavrieť“ nechýba. Je to však len softwarová záležitosť a nejaký ten update infotainmentu by to mohol ľahko vyriešiť.

Vstavaná navigácia, ktorá je súčasťou každej zo štyroch výbav, má jednoduché a ľahko použiteľné rozhranie a grafika je dobre čitateľná. Naopak parkovacie kamery majú mizerný obraz, či už pozeráte na jednotlivé kamery alebo v 360-stupňovom pohľade na auto, kde je model HS veľmi disproporčný voči svojmu okoliu. Kamery sa navyše spúšťajú automaticky pri pomalej jazde so zapnutou smerovkou, takže vám napríklad pri dojazde na križovatku z displeja zmizne navigácia a neviete kam vlastne treba odbočiť.

Parkovacie kamery majú aj celkom šikovnú funkciu zobrazenia vzdialenosti k prekážke, ale občas ju počítajú s dosť veľkým oneskorením a veľmi otravné je tiež pípanie, ktoré nie je možné vypnúť alebo regulovať jeho intenzitu. Parkovanie pri kríkoch bola nočná mora pre ušné bubienky celej osádky vozidla.

To sú ale zrejme jediné výtky k interiéru a ovládaniu ako takému. Veľmi dobrý dojem robí 12,3“ digitálny prístrojový štít s prehľadnou grafikou a viacerámi možnosťami zobrazovaných informácií. Tlačidlá na volante sú našťastie klasické mechanické a pracuje sa s nimi dobre. Vpravo ovládate palubné informácie a vľavo audio, či telefónne funkcie. Páčka tempomatu je samostatne vľavo pod volantom a má vcelku intuitívne ovládanie, na ktoré je možné si zvyknúť už po pár kilometroch.

Odporúčaný článok:  Renault Captur – Sport edition

Predné sedadlá s jednodielnymi operadlami majú solídne bočné vedenie v oblasti stehien i trupu a nájsť si v nich príjemnú pozíciu nie je problém. Miesta je v nich dosť aj nad hlavou a to isté platí aj o druhom rade, kde sa bez problému usadia aj vyšší dospelí s dostatkom priestoru pre kolená. Cestujúci vzadu majú k dispozícii svoje vlastné výduchy klimatizácie na konci stredového tunela a hneď dve klasické USB konektory na nabíjanie.

Pre všetkých domácich majstrov, chatárov alebo záhradkárov môže byť menším sklamaním kufor, ktorý ustúpil priestornosti zadných sedadiel. Ako už je z galérie zrejmé, je síce pomerne široký a hlboký, ale aj celkom nízky. Kufor má tiež pomerne vysokú nakladaciu hranu a jeho výška nie je na auto tejto kategórie úplne ideálna.

Štandardný objem preto činí iba 463 litrov a po sklopení zadných operadiel, čím vznikne takmer rovina, sa zvýši na 1454 litrov. Pod podlahou, ktorá sa nedá dať do viacerých výškových polôh, je enormne veľa zbytočne nevyužitého priestoru nad a okolo dojazdového setu na opravu pneumatiky. Slovenské zastúpenie MG však vie dodať sadu na zväčšenie objemu, ktorá z tohto priestoru odstráni všetko nepotrebné, pridá čalúnenie a zvýši kapacitu až na 580 litrov.

Podobne ako v prípade modelu EHS, aj HS dostanete iba s jednou jedinou motorizáciou. Je ňou turbom preplňovaný zážihový štvorvalec 1.5 TGi s priamym vstrekovaním, ktorého základ by mal vychádzať z motorov od General Motors SGE (Small Gasoline Engine – malý benzínový motor). Pod kapotou MG HS ponúka 1.5ka najvyšší výkon 119 kW (162 k) pri 5500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm je k dispozícii v rozmedzí 1500 až 4400 ot/min.

Zákazníci potom majú na výber medzi šesťstupňovým manuálom a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT, ktorou bolo osadené testované vozidlo. Hnacia sila pritom vždy smeruje iba na predné kolesá a na pohon 4×4 tu môžeme zabudnúť.

Motor ako taký počas jazdy príliš nehučí a chová sa spôsobne, sedemstupňový automat vcelku inteligentne servíruje otáčky a prevodovka ako taká preferuje skôr plynulejšiu jazdu. Pri rýchlom podradení s autom ľahko trhne a pri rozjazdoch sa niekedy zahrá na Hyiundai a predvedie prískokové rozbehy z križovatiek. Štart/stop systém je tu úplne letargický a dnes už táto technika funguje s rozumnou rýchlosťou prakticky u všetkých konkurentov.

Odporúčaný článok:  Mitsubishi L200 Power Performance – Rýchlo & Terénne 2

Auto má dosť sily aj na diaľnici a s plnou posádkou no vyslovene rýchle nie je. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládá HS s automatom za 9,4 sekundy, s manuálom je čas o 0,3 sekundy horší. Modelu EHS pritom stačí na stovku 6,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je u všetkých modelov rovných 190 km/h.

So spotrebou sa kombinovane môžete ľahko vojsť aj pod deklarované číslo 7,6L/100km a ľahko nad sedem litrov to zvládnete bez nejakej väčšej snahy. Týždňový priemer po cca. 900 najazdených kilometroch bol 7,4L/100km. Čo je vzhľadom na povahu testovacích trás veľmi dobrá spotreba na túto kategóriu auta.

MG HS v jednej veci skutočne vyniká a tou je podvozok. Ani neviem kedy som naposledy sedel v aute s tak komfortne a mäkko naladeným podvozkom. Je celkom jedno po akom type povrchu práve idete, MG HS maskuje nerovnosti skvelým spôsobom, podvozok je slušne odhlučnený a jazda je celkovo mierne húpava, tak ako tomu bolo pred dekádou u niektorých nemeckých, či francúzskych áut.

Naladením podvozku a motora tak MG HS skutočne osloví predovšetkým pokojnejších vodičov, ktorí sa príliš neponáhľajú, jazdia s rozvahou a potrpia si hlavne na kľud a pohodlie. Pri svižnejšej jazde sa začnú celkom rýchlo prejavovať náklony karosérie, zatiaľ čo brzdy majú vlažný nástup a je potrebné na pedál šliapať oveľa dôraznejšie ako som bol zvyknutý u konkurencie.

Čo povedať záverom?! V tejto kategórii ide o veľmi solídnu ponuku. Pokiaľ teda niekam odložíte zadné plato kufra, dostanete veľmi solídne spracované SUV, kde posádka cestuje pohodlne po stránke priestoru, akustiky aj odpruženia. Ani spotreba zľahka nad sedem litrov nie je vražedná a cenou začínajúcou vo výbave Emotion už od 26.970€ je to veľmi atraktívna ponuka.

Za vrcholnú, testovanú verziu Exclusive dáte 31.790€ a k tomu už môžete dokupovať len rôzne malé doplnky a packet Style za smiešnych 780€, ktorý interiér premení na oázu červenej kože. MG má našliapnuté na veľký úspech a my mu to zo srdca prajeme…

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →