MG ZS 1.0 TGI 6AT – Predsudky stranou

Na test sa nám tentokrát dostal automobil od automobilky MG. A to konkrétne model ZS v najvyššej výbave, s výkonnejším litrovým trojvalcom a automatickou prevodovkou. V ponuke má MG ešte väčší model EHS, na ktorého test sa môžete tešiť čoskoro a tiež aktuálne horúcu novinku v podobe modelu HS.

Keď sa povie MG, rad automobilových fanúšikov si predstaví Veľkú Britániu. Značka, ktorá vznikla v 20. rokoch minulého storočia zo slov Morris Garages oxfordského podnikateľa Williama Morrisa, však v roku 2006 prešla pod čínsku skupinu Nanjing Automobile, z ktorej sa stal dnešný gigant SAIC Motor.

Model MG ZS je mestský crossover, prípadne ak chcete tak SUV, ktoré meria na dĺžku 4 323 mm, na šírku 1 809 mm a na výšku 1 653 mm. Nejedná sa o celosvetovú novinku, ako by ste možno čakali, pretože model ZS je v ponuke automobilky už od roku 2017 a pred troma rokmi dokonca prešiel tento model faceliftom, ktorý sa aktuálne dostal na slovenský trh. Napríklad v rokoch 2021 a 2022 bol MG ZS najpredávanejším malým SUV v Austrálii.

MG ZS dizajnovo pripomína veľa áut a vlastne je to jedno, pretože dnes urobiť niečo úplne originálne už vlastne zrejme ani nejde. Dizajn je teda prvoplánovo zameraný na známe a moderné tvary a za svoj zovňajšok sa teda rozhodne nemusí hanbiť.

Výhodou kopírovania dizajnu je, že by nemal až tak príliš starnúť. Nakoľko je to zámer, aby si auto podprahovo získalo dôveru ľudí navodením pocitu, že ho vlastne odniekiaľ poznajú, alebo nakoľko len dizajnéri okopírovali niektoré tvary pri tradičných modeloch, je veľmi ťažké odhadnúť. Každopádne dizajn ako celok funguje a obzvlášť pohľadné je MG ZS v modrej metalíze, ktorú sme mali na testovanom vozidle.

Odporúčaný článok:  Škoda Octavia – s novým benzínovým motorom

Svojou dĺžkou a vnútorným priestorom sa MG ZS radí niekam medzi malé SUV typu Škoda Kamiq a väčšie, typu Škoda Karoq. Rozmerovo sa najviac blíži napríklad modelu Kia XCeed alebo takej Dacii Duster. Interiér v žiadnom prípade nepôsobí lacno, skôr naopak. Spracovanie je veľmi slušné, kabína nesmrdí lacným lepidlom a bohatosťou výbavy pozitívne prekvapí. Batožinový priestor má slušných 448 litrov a je tu aj miesto na plnohodnotnú rezervu, či sieťový program po bokoch.

V kabíne sa dizajn tiež naozaj vydaril, je moderný a na pohľad nepôsobí lacno. Skvelý je volant, ktorému ale chýba pozdĺžne nastavovanie a nájdeme tu tiež pekne do stredu palubnej dosky zasadený displej a aj okrúhle výduchy po stranách. Trochu by som popracoval na nastavovaní jasu displejov, pretože ani na maximálnej hodnote svietivosti nie je pri slnečnom počasí skoro vôbec nič vidieť na digitálnej prístrojovej doske.

Koženkové čalúnenie sedačiek je veľmi príjemné a tiež je všade dosť miesta – vpredu, na zadných sedačkách aj v kufri. Nie že by ZS bolo etalón priestrannosti, ale nie je to vôbec zlé, necítim sa stiesnene a zároveň ma do pravej nohy nič netlačí, pretože tu niekto rozmýšľal a dal mäkčenú plochu práve tam, kde je to potrebné.

Centrálna, 10,1-palcová dotyková obrazovka infotainmentu je súčasťou základnej výbavy a jej reakcie nie sú vždy úplne rýchle alebo presné. Našťastie podstatná časť funkcií má možnosť priamej voľby fyzickými tlačidlami. Napríklad systém štart/stop má vlastné samostatné tlačidlo pred radiacou pákou. Intenzitu prúdenia vzduchu alebo teplotu je možné tlačidlami nastavovať aj pri digitálnej klimatizácii, avšak trochu prekvapivo nemôžete nastavovať konkrétnu teplotu, len ladíte úroveň na farebnej stupnici. Čiže sa vlastne jedná o manuálnu klimatizáciu s digitálnym nastavením. Systém tiež podporuje Apple CarPlay a Android Auto káblovým pripojením.

Odporúčaný článok:  Peugeot 208 - lev svojej triedy

MG ZS je u nás k dispozícii s dvoma benzínovými motormi, pohonom len predných kolies a manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Testovaný litrový benzínový trojvalec 1.0 TGI 82 kW (111k) je spojený s výbavou pridávajúcou napríklad 360-stupňovú kameru, strešné okno, bezkľúčové zamykanie a štartovanie a hlavne spomínanú 6-stupňovú automatickú prevodovku od značky Aisin.

Na ceste modelu ZS najviac vyhovuje pohodová jazda, počas ktorej posádke ponúka slušný komfort a tiché prostredie. Keď sa naopak budete snažiť ísť dynamicky, zistíte, že trojvalec je nutné príliš vytáčať a to sa pomalšej automatickej prevodovke veľmi nepáči. Karoséria by sa tiež mohla menej nakláňať, lenže toto pre MG ZS nepredstavuje v zásade žiadny handicap, pretože cieľová skupina zákazníkov modelu ZS rozhodne viac ocení, že je auto pohodlné a tiché a nejaká tá dynamika, či agilita v zákrutách im bude zrejme ukradnutá. Podvozok, hoci jeho konštrukcia je jednoduchá, nerozhodia ani naše tradičné všetky možné typy nerovností a diery na cestách.

Samotný litrový trojvalec potešil odhlučnením aj nesmierne kultivovaným chodom. Nie je to ale žiadny silák a s autom týchto rozmerov má pomerne dosť práce, o čom svedčí napríklad hodnota maximálneho krútiaceho momentu len 160 Nm a zrýchlenie 11,2 sekundy.

Záujemcov o toto vozidlo určite tiež poteší primeraná spotreba. S MG ZS som najazdil viac ako 800 kilometrov po meste, okreskách i diaľniciach a testovanie som skončil s priemernou spotrebou 7,3 l na 100 km. Výhrady nemám ani na riadenie, ktoré je presné a príjemné, brzdy sú dostatočne výkonné a dobre sa s nimi pracuje.

Odporúčaný článok:  Mitsubishi Eclipse Cross - oturbená omladina

Výbavy MG pre model ZS ponúka až štyri. Nižšie dve výbavy Essential a Emotion majú pod kapotou vždy atmosférický štvorvalec a dve vyššie výbavy Elegance a Exclusive trojvalcový oturbený motor. Rozdiel je však v tom, že výbava Elegance má šesťstupňový manuál a Exclusive automat s rovnakým počtom rýchlostí a k tomu elektrickú parkovaciu brzdu (EPB) s funkciou Auto Hold. Ako sú pevne dané motorizácie a prevodovky, tak rovnako je to s ostatnými prvkami výbavy.

MG ponúka len dva príplatky za packet s komfortným textilným prevedením sedadiel s červeným prešívaním a vyšitým monogramom MG alebo druhým elegantným velúrovým prevedením sedadiel z Alcantary s červeným prešívaním a rovnako vyšitým monogramom MG. Farbu karosérie máte dokonca, podľa aktuálneho cenníku, na výber akúkoľvek zdarma a všetko ostatné už máte v základnej cene vozidla.

A cena je položka, ktorá hrá u určitej skupiny zákazníkov väčšiu rolu ako značka, výbava alebo bezpečnostné prvky. A u podobnej skupiny má veľkú šancu uspieť aj nové MG ZS. Niekoho by možno mohlo odradiť, že pod tradičnou európskou značkou sa vlastne ukrýva čínsky výrobok, ale po týždňovom teste môžem smelo povedať, že predsudky rozhodne nie sú na mieste.

V kvalite sa MG ZS zavedeným značkám v kľude vyrovná, vo výbave mnohé z nich prekoná a za cenu hlboko pod bežný priemer v tejto triede dostanete dobre jazdiace menšie SUV s takmer 450 litrami batožinového priestoru. A MG k tomu ešte pridá 7 ročnú záruku a asistenčné služby 24/7 v celej Európe…

Galéria:

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →