MG HS 1.5TGI 6MT Elegance – Poctivo a dostupne

O nových vozidlách značky MG sa väčšinou hovorí hlavne kvôli ich zaujímavým cenám. Mohlo by sa zdať, že pôjde o lacné autá pre tých, ktorí chcú za každú cenu ušetriť. Lenže ono to nie je tak úplne pravda, pretože aktuálna vlajková loď tejto anglicko/čínskej značky vie zaujať aj vo svojej základnej motorizácii. Poďme sa teda pozrieť na MG HS 1.5 TGI 6MT Elegance s manuálnou prevodovkou, ktoré nám na týždeň zakotvilo v redakčnej garáži…

S týmto MG HS sme počas testovacieho týždňa najazdili vyše tisícky kilometrov a vždy sme ním vedeli zaujať. HSko na cestách stále príliš veľakrát nestretnete, čo priťahuje zvedavé oči, ktoré skúmajú nielen výrazný znak MG v maske. Pri pohľade na poriadny kus auta by ste možno ani nehádali, že ide o najlacnejšieho zástupcu svojej kategórie. Pôsobí robustne, má zaujímavé svetlá vpredu aj vzadu, obrovskú chrómovú masku a dve poctivé koncovky výfuku. Žiadny rozdiel oproti HSku v automate alebo aj Plug-in hybridnému modelu EHS (teda okrem dvierok na nabíjanie) tu však nenájdeme.

Vnútri HSko opäť nadchne spracovaním a použitými materiálmi. Hneď po usadnutí budete zrejme milo prekvapený, že veľkorysé sedadlá, so zaujímavým dizajnom opierky hlavy, sú pohodlné a majú slušné bočné vedenie. Použité materiály na palubnej doske ale aj na dverách sú kvalitné a na veľmi dobrej úrovni je aj spracovanie a zlícovanie dielov.  

Všade je dostatok odkladacích plôch, nájdeme tu veľký 12,3“ displej namiesto klasických budíkov a prehľadne rozmiestnené ovládače na volante. Rozprávkovo je miesta na zadných sedadlách a to pre nohy aj hlavu. Vzadu sú navyše operadlá s nastaviteľným sklonom, takže ani dlhšie cesty nebudú pre spolucestujúcich únavné. Vzadu je tiež výklopná opierka s držiakom na nápoje a praktickou schránkou na doklady alebo telefón.

Odporúčaný článok:  Peugeot e-Rifter GT – Elektrikou na krátko

Kufor s dvojitým dnom má objem 463 litrov, prípadne 1454 so sklopenými sedadlami, čím sa radí niekde na chvost kategórie. V tejto výbave sa otvára manuálne, no nemali sme s tým ani trochu problém, nakoľko vzpery aj nastavenie dorazov sú zvládnuté na jednotku. Snáď jediným sklamaním je pozícia za volantom, kde by nám viac vyhovovala možnosť sedieť nižšie, ďalej a volant si pritiahnuť bližšie k telu.

Väčšiu výhradu si opäť zaslúži infotainment, ktorý nie je užívateľsky práve prívetivý, navyše jeho displej má zlú viditeľnosť na slnku a automatický jas nefunguje tak, ako by sme si predstavovali. Je to však opäť len softwarová záležitosť a nejaký ten update systému by to mohol ľahko vyriešiť.

Audiofil zasa neocení sústavu so 6 reproduktormi, ktorá hrá veľmi podpriemerne a bohužiaľ aktuálne nie je možnosť priplatiť si za nejaké lepšie, značkové audio. Zaujímavosťou pri tejto výbave je aj to, že dostanete „iba“ manuálnu klimatizáciu, ktorá sa ovláda dotykovo cez displej. Napriek tomu, že postráda režim Auto, mali sme ju prakticky stále nastavenú na jednu polohu a komfort tým neutrpel.

Už pri teste Plug-in hybridnej verzie EHS, sme tak nejak tušili, že s obyčajným benzínovým motorom pôjde o skvelo jazdiace auto. A to sa len potvrdilo. Podvozok je síce veľmi mäkko naladený, vďaka čomu posádku rozmaznáva až nečakaným komfortom, no navyše má dobrú smerovú stabilitu a nezľakne sa ani zákrut, v ktorých pôsobí sebaisto.

Rozhodiť ho dokáže až svižnejšia jazda po rozbitom asfalte, kde tlmiče občas nestíhajú, pričom nechajú odskočiť kolesá vo veľmi kritických situáciách. Pohodlie sprevádza pokoj na palube, čo má na svedomí kvalitné odhlučnenie. Tu by sa mohli niektoré európske automobilky opäť niečo priučiť.

Odporúčaný článok:  Test Toyota C-HR - Vylepšilo sa kritizované, dokonalý obal zostáva

Môže to znieť, že k MG HS z pohľadu nemáme takmer žiadne výhrady, ale niečo sa samozrejme nájde. Nie sú tu žiadne výrazné nedostatky, skôr drobné chyby, no asi najviac prekážajú slabšie svietiace LED svetlá. Taktiež svetlá výška 174 mm je aj medzi mestskými SUV taký lepší podpriemer. Poľné cesty HSko prejsť dokáže, ale občas si na vyššom strede štrajchne ochranným plastom pod nárazníkom.

Motor je klasický štvorvalec s turbom a objemom 1 490ccm. Produkuje slušných 119kW (162k) výkonu pri 5500 ot./min. a 250Nm krútiaceho momentu pri 1500-4400 ot./min. Z 0 na 100 km/h toto 1520 kilogramov vážiace SUV zrýchli za papierových 9,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 190 km/h, no tú sme nemali možnosť otestovať…

Dynamika na papieri je však jedna vec, no v skutočnosti úplne oslnivá nie je, za čo až tak nemôže preplňovaný štvorvalec, ale veľmi dlhé sprevodovanie. Na dvojku ho vytočíte cez 100 km/h, na trojku ide HSko až 155 km/h a na šestku pri diaľničných 130 km/h točí 2700 ot./min.

Šesťstupňový manuál je inak presný a žiadne miešanie varechou (ako pri niektorých francúzskych značkách) sa tu nekoná. Dynamika je teda dajme tomu dostačujúca, pretože v tejto kategórii je nejaké závodenie na okreskách aj tak skôr utópia. Cieľový zákazník zrejme nebude chcieť závodiť s hot-hatchmi ani na križovatkách…

Čo sa týka spotreby, tak vedzte, že ak sme jazdili prevažne predpisovým tempom, výsledná spotreba vie byť aj niekde okolo 6,5l /100km. Na jednu 55 litrovú nádrž tak HS zvládne aj vyše 750 kilometrov. To však platí naozaj len pre pokojné povahy a prázdne okresné cesty. Skutočná spotreba je síce o niečo lepšia ako pri HSku s automatom ale vo výsledku to nie je až taký priepastný rozdiel. Po najazdení tisícky kilometrov nám palubný počítač ukázal priemer 7,7l /100km. Niekomu sa to môže zdať veľa ale treba si uvedomiť, že toto nie je diesel a hlavne, že ide o mix diaľnic, mesta a okresných ciest.

Odporúčaný článok:  Peugeot 408 HYbrid 225 GT - Francúzska kráska s nádychom luxusu

Tak a môžeme ísť na spomínané zaujímavé ceny. MG HS s benzínovým 1.5 TGI, manuálnou prevodovkou a základnou výbavou Emotion dnes kúpite za 26 970€. Nasleduje výbava Excite s automatom, za 29 120€ a nedávno testovaný automat s vrcholnou výbavou Exclusive stojí 31 790€.

MG má výbavy vyskladané veľmi jednoducho a prehľadne a priplatiť si tak môžete maximálne za rôzne gumové vaničky a koberce, alebo za Packet Style, ktorý ponúkne kožené sedadlá vo farebnom prevedení čierna / červená v kombinácii s Alcantarou, palubnú dosku v rovnakom farebnom prevedení, červené výplne dverí a stredovú lakťovú opierku vpredu, či tmavé čalúnenie stropu a velúrové koberce s červeným lemovaním. To všetko za 780€.

Aktuálne testovaná výbava Elegance je v cenníku za 28 980€. Za farbu, v tomto prípade SSA Medal Silver (strieborná metalíza), si u MG nepriplácate ani cent. Tak isto ani za záruku na 7 rokov alebo 150 000 kilometrov, či skvelú asistenčnú službu v rámci Európy, ktorá funguje v režime 24/7. Na papieri teda MG HS vyzerá ako neodolateľná ponuka, no svoje kvality si obháji aj na cestách.

Mnohí MG pohŕdajú, že už nejde o tú poctivú britskú značku, ale o čínsky výrobok, ktorý parazituje na slávnom mene. A myslieť si môžete čo chcete, no keď sa v MG HS zveziete, zistíte, že ide o naozaj dobré rodinné SUV. MG HS je pohodlné, tiché, priestranné, dobre spracované a hlavne celkom dostupné.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →