Modernizovaný Opel Astra pre rok 2020

Špionážne zábery príliš neklamali. Avizované vonkajšie zmeny v dizajne, ktoré sa dostali na faceliftovaný Opel Astra, sú minimálne. Jedinou zmenou, ktorú sme mohli identifikovať, je revidovaný predný nárazník a nové disky kolies. Takže čo je vlastne nové na faceliftovanej Astre?

Der neue Opel Astra Sports Tourer

Opel tvrdí, že nový model je až o 19% efektívnejší vďaka novým trojvalcovým benzínovým motorom s objemom 1,2 litra a motorom 1,5 litra, ako aj novej deväťstupňovej automatickej prevodovke (naozaj je toľko prevodových stupňov potreba?!). Astra navyše získava špičkové technológie a vybavenie.

Počnúc motormi, veľkou novinkou je pridanie nového 1,2-litrového trojvalcového benzínového agregátu od spoločnosti PSA, ktorý je dostupný v troch výkonových verziách: 110 PS a 195 Nm, 130 PS a 225 Nm a dokonca aj 145 PS s 225 Nm ako vrcholná verzia. Každá verzia je prepojená s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou od PSA a štandardné údaje o spotrebe paliva WLPT ukazujú kombinovanú spotrebu paliva okolo 5,3 l / 100 km s príslušnými emisiami 120 g / km CO2.

Odporúčaný článok:  Nový Peugeot Landtrek - zamieri mimo Európy

Pri dieslových motoroch ide o väčšie prekvapenie. Bude k dispozícii nový 1,5-litrový trojvalcový common rail motor dostupný v dvoch výkonových verziách. K dispozícii bude základná jednotka, ktorá dodá 105 PS a 260 Nm krútiaceho momentu a výkonnejšia verzia, ktorá produkuje 122 PS a 300 Nm. Základný motor je dodávaný len so šesťstupňovou manuálnou, zatiaľ čo výkonnejší z nich ponúka aj možnosť 9-stupňovej automatiky – v tomto prípade je maximálny krútiaci moment 285 Nm. Nie je prekvapením, že dieslové motorizácie sú najekonomickejšie, s predpokladanou priemernou spotrebou WLTP okolo 4,4 l / 100 km a 117 g / km CO2.

Der neue Opel Astra

Zvýšenie efektívnosti je spôsobené aj vývojom v aerodynamickom tuneli, vďaka čomu je päťdverová Astra najviac aerodynamickým vozidlom vo svojej triede s 0,26 Cd. Astra Sports Tourer dokonca len 0,25 Cd. Opatrenia pre zlepšenie aerodynamiky zahŕňajú automaticky uzatvárateľný lamelový systém (ako pre horné, tak aj spodné mriežky, ktoré sa otvárajú a zatvárajú nezávisle) na zlepšenie prúdenia vzduchu, kryty motorového priestoru a ramien zadných náprav v tvare deflektora a optimalizácie podvozku.

Odporúčaný článok:  Opel Astra ST 1.2 Turbo 8AT Ultimate - Neoslní výkonom ale pratkickosťou
Der neue Opel Astra

Opel tiež zlepšil úroveň komfortu v Astre tým, že osadil nové tlmiče a možnosti, ako je indukčné bezdrôtové nabíjanie smartfónov, špičkový zvukový systém Bose a vyhrievané čelné sklo. Pokiaľ ide o technickú časť, Astra v roku 2020 získa novú digitálnu prednú kameru, ktorá rozpoznáva vozidlá, chodcov a dopravné značenie, ako aj výlepšenú spätnú kameru, ktorá funguje v spojení s novým informačným systémom Multimedia Navi Pro. Multimediálne rozhranie bude inteligentnejšie, rýchlejšie a intuitívnejšie, pričom bude ponúkať kompatibilitu so systémom Apple CarPlay a Android Auto. Zákazníci si môžu vybrať z troch verzií: Multimediálne rádio, Multimédia Navi a Multimédia Navi Pro (obe vyššie rady s osempalcovou dotykovou obrazovkou). Bol pridaný aj nový prístrojový panel s digitálnym tachometrom.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →